20 inspirierende Inbound Marketing Zitate

Zur Inspiration oder auch einfach aus Neugier, finden Sie hier 20 Zitate über Inbound und Content Marketing.

Inhalt ist König

content is king

  •  „It’s no longer about pitching the Today Show. It’s about creating content that will attract the Today Show.“ – David Meerman Scott (@dmscott)

Werben alleine reicht nicht, der Inhalt muss anziehen.

  • „Content is king.“ – Bill Gates (@BillGates)

Sehr oft benutzt, und immer relevant!

  • „Either write something worth reading or do something worth writing about.“ Benjamin Franklin

Also immer interessant sein!

  • „Give them quality. That’s the best kind of advertising.“ – Milton Hershey

Berichte über mangelnde Qualität werden online besonders schnell gefunden und verbreitet…

 

Frische Ideen

Idea

  • „You want to invent new ideas, not new rules.“ – Dan Heath (@heath_dan)

Keine neue Regeln, aber immer neue Ideen.

  • „People shop and learn in a whole new way compared to just a few years ago, so marketers need to adapt or risk extinction.“ – Brian Halligan (@bhalligan)

Anpassung: ein Muss für Vermarkter, um sich die Einkaufswegen zu adaptieren.

  • „Take two ideas and put them together to make one new idea. After all, what is a snuggie but the mutation of a blanket and a robe?“ – Jim Kukral (@JimKukral)

Warum nicht aus zwei Ideen eine machen? Snuggies sind ja eine Fusion von einer Decke und einem Morgenmantel.

 

Online überzeugen

Online website

  • „Good content should be at the heart of your strategy, but it is equally important to keep the display context of that content in mind.“ – Tim Frick (@timfrick)

Qualitätsvolles Content aber am besten auch eine schöne, ergonomische Website!

  • „In today’s information age of marketing and web 2.0, a company’s website is the key to their entire business.“ – Marcus Sheridan (@TheSalesLion)

Ohne Website haben Sie keine Vitrine für Ihr Unternehmen.

  •  „Search, a marketing method that didn’t exist a decade ago, provides the most efficient and inexpensive way for businesses to find leads.“ – John Battelle (@johnbattelle)

Content, um die Suchmaschinenoptimierung zu verbessern! Das kostet nicht viel und bringt Leads.

  • „Marketing = getting people to know, like and trust you.“ – John Jantsch (@ducttape)

E-Reputation sozusagen.

 

Last but not least: Die Art und Weise

Labo

  • „Don’t be afraid to get creative and experiment with your marketing.“ – Mike Volpe (@mvolpe)

Beim Experimentieren können gute Ergebnissen rauskommen.

  • “Instead of one-way interruption, web marketing is all about delivering useful content at just the precise moment that a buyer needs it.” – David Meerman Scott (@dmscott)

Den richtigen Zeitpunkt treffen…

  • „Great marketers are matchmakers. We find ways to get offerings people love in front of the people most likely to love them.“ – April Dunford (@aprildunford)

Das Richtige an richtigen Personen bieten, so kann man auch Marketing sehen.

  •  „Content is not storytelling; it’s telling a true story well.“ – Ann Handley (@MarketingProfs)

Gut zusammen gefasst, oder? Jedes Unternehmen hat was zu erzählen, man muss nur wissen wie.

  • „Real time is a new mindset in marketing, and that’s what inbound marketing is all about.“ – David Meerman Scott (@dmscott)

Beim Inbound Marketing steht „Real Time“ im Mittelpunkt.

  • „Don’t build links. Build relationships.“ – Rand Fishkin (@randfish)

Inbound Marketing heißt Beziehungen aufbauen, durch Social Media, Mailings und vieles Mehr.

  • „Doing well with blogging is not about writing one key post, it is about performing day after day and helping a few people at a time. – Aaron Wall (@seobook)

Beim Bloggen ist es wichtig regelmäßig zu sein. Nachrichten sind ja jeden Tag zur gleichen Zeit.

  • „More contact means more sharing of information, gossiping, exchanging, engaging – in short, more word of mouth.“ – Gary Vaynerchuck (@garyvee)

Und mehr zu Thema Mundpropaganda: Word-of-Mouth oder Mundpropaganda: die alternative Werbung.

Foto: Shutterstock.

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